Back to top

Brick Run ή αλλιώς το αναγκαίο κακό που σε ανεβάζει επίπεδο.

Μπαίνοντας στο χώρο του τριάθλου, άκουγα τους πιο έμπειρους αθλητές να μιλούν με δέος για το brick run, τις ενεργειακές απαιτήσεις της προπόνησης αυτής, την κόπωση που ένιωθαν τόσο σωματική όσο και ψυχολογική αλλά και τα οφέλη που αποκόμιζαν.

Το Brick Run ορίζεται ως η προπόνηση που περιλαμβάνει έντονη προπόνηση ποδηλάτου και στη συνέχεια προπόνηση τρέξιματος με ελάχιστη διακοπή, ίση με το χρόνο που χρειάζεσαι να αφήσεις το ποδήλατο και να φορέσεις δρομικά παπούτσια.

"Το Brick Run είναι μία κατ’ εξοχήν προπόνηση που στοχεύει να βελτιώσει την αντοχή στη δύναμη ή πιο απλουστευμένα την αντοχή στο γαλακτικό οξύ".

Με άλλα λόγια το brick προσπαθεί να βελτιώσει την αερόβια ικανότητα του ατόμου, δηλαδή να αυξήσει τον ανώτατο όγκο οξυγόνου που μπορεί το σώμα να προσλάβει ανά λεπτό και στη συνέχεια να το καταναλώσουν οι ιστοί του σώματος κατά την έντονη συνεχόμενη άσκηση.

Οπότε η βασική επιδίωξη του brick είναι να κρατήσει ενεργό τον αερόβιο μηχανισμό παραγωγής ενέργειας που απαιτεί οξυγόνο. Τι γίνεται όμως σε περίπτωση που ο αθλητής «διαβεί» το αναερόβιο κατώφλι; Σε αυτή την περίπτωση ο βασικός μηχανισμός ενέργειας από αερόβιος γίνεται αναερόβιος με αποτέλεσμα τον περιορισμό του οξυγόνου στους ιστούς, σε αυτό ακριβώς το στάδιο η παραγωγή γαλακτικού οξέος υπερβαίνει την ικανότητα του οργανισμού να το εξουδετερώσει. Το γαλακτικό οξύ λοιπόν που παράγεται, υπερβαίνει την ικανότητα του οργανισμού να το εξουδετερώσει, η κυτταρική οξέωση που προκαλείται μειώνει τις συσταλτικές ικανότητες των μυών, προκαλώντας τη μυϊκή κόπωση.

Το Brick Run στοχεύει λοιπόν να κάνει τους τριαθλητές πιο ανθεκτικούς στο γαλακτικό οξύ αυξάνοντας σταδιακά την αερόβια ικανότητα. Τι άλλο βελτιώνει η προπόνηση του brick run? Η κατ’ ομολογίαν πιο δύσκολη αλλαγή σε έναν αγώνα τριάθλου είναι αυτή από το ποδηλατικό σκέλος στο τρέξιμο, αυτό οφείλεται φυσικά στο γεγονός ότι και στα δύο σκέλη πρωταγωνιστές είναι τα πόδια και οι μύες αυτών. Οπότε είναι πολύ συχνό το φαινόμενο να κάνουμε δύσκολες προπονήσεις brick run ώστε τα πόδια μας να προσαρμοστούν καλύτερα και πιο ομαλά σε αυτή την αλλαγή που είναι κομβική για την επιτυχία ενός τριάθλου.

Αναφορικά με τον παράγοντα ψυχολογία ο οποίος είναι αρκετά υποκειμενικός, θα αναφέρω ότι οι περισσότεροι αθλητές που γνωρίζω έχουν αναπτύξει μία περίεργη  σχέση με το brick run καθώς παρόλο που όλοι το απεχθάνονται, είναι η μοναδική προπόνηση που δε θέλουν να χάσουν γιατί γνωρίζουν τα οφέλη της.


 

Κωνσταντίνος Δάινας

Κάντε triathlo με τον Κωσταντίνο